Diari suami 9 bulan


haha.. mlm tadi tengok cerita bertajuk "diari suami 9 bulan" kat tv9.. dari awal start mula citer sampai abis citer kitorang dok gelak sbb suker dgn jalan cerita ni.. walaupun jalan citernyer mudah untuk dibaca tp tetap menghiburkan.. citer ni mengesahkan tentang dua pasang suami isteri yg masing2 merupakan ipar duai.. dan secara kebetulannya kedua2 pasangan nie sedang menantikan kelahiran cahaya mata.. so citer ni lebih menceritakan tentang perasaan dan peristiwa yg dilalui oleh kedua2 suami pasangan ini.. best, seronok dan gelihati menontonnya bilamana citer ni sebanyak sedikit ada persamaannya dgn situasi kitorang sekarang.. tgh dok syok2 gelak tengok citer ni baby dlm perot pon dok sibuk buat ombak huhu.. mungkin dia jugak ikot gelak seronok ngan ayah ibu dia.. part2 last citer ni ada tunjukkan si isteri yg pegang watak Zana tgh blogwalking suami dia.. hah suami aku apalagi teruslah masuk blog tu.. dia kata nk tengok betul ker ada blog tu.. http://fazli2011.blogspot.com tup tup betol ada rupernye.. suker ngan citer ni punya pasallah kn katakan.. ala suami aku ni kalo tgk citer memilih gak sebenarnya.. kalo tengok berita plak asal kuar jer pasal FL*M tk pon ada jer muka F*OM on the spot dia tukar channel.. bila ditanya dia jwb "jangan dengar cakap org gila kuasa, kalo aku jadik P* aku malu ada bini tk pakai tudung.. islam tapi letak kt jambul.. cun lagi nenek rongak yg pakai skaff.. belajar punya tinggi sampai jadik *M tp nak urus bini pon kantoi.. " huhuhuhu.. ehh pahal citer pasal politik plak ni.. ni pasal berita TV3 tadi la ni huuu.. yerla betol jugak ckp suami aku.. media skang ni berat sebelah dan banyak yg tk eloknya.. dulu aku mmg tk paham tp sejak jd isteri suami aku nibarulah terbuka mata tentang isu2 lain.. 1 fakta yg tk tersanggah.. kata demokrasi tp kenapa sumer siaran media perdana hanya menghentam sebelah pihak sahaja? dan kalo nk cerita ttg hiburan plak..kalo tengok citer, drama atau program tv sekali ngan budak2 bawah umur.. kuar plak part yg bukan2.. kita yg dewasa ni kadang malu kelam kelibut carik remote nk tukar chanel. tp media perdana kita selamba tayang citer atau program yg menjolok mata.. so kalau citer, drama atau program tu betol2 best dan sesuai jer baru suami aku layan.. apa2 pon citer Diari suami 9 bulan memang besh!!! kitorang bg 5 bintang..



p/s : sapa pernah nangis tengok program realiti pasal nyanyi2?. tahukah islam melarang kita menangis dgn sebab musabab yg melalaikan.. bak kata suami aku.. "org tu kena singkir pon nk nangis.. bazir airmata jerk.. kalo sakitkn hati mak bapak tkda plak nk menangis.." :P


0 comments:

Pengikut