m A S a u N T u K b E R s A L i N...


















Dah bebulan2 aku tak update blog. Sejak mengandung ni byk habiskan mase ngadap perot drpd bende lain. hehe. seronok bila tgk perot begerak2, berombak2. Skang ni.. aku tgh tunggu hari je nk besalin. Segala persiapan da dibuat. tunggu bby nk kuar jek. persiapan emosi plak aku rase da ready 80%. sbbnye byk fakta2 dan pengalaman org yg aku bace kat tenet pasal besalin tu yg wat aku rase lebih yakin utk lahirkan bby aku nnti. Memang tak sabar nk tgk baby yg kuar nnti. Sebelom ni asik rase dia menendang, begerak2 dan bonjol sana sini jek. Pastu rase dia tersedu.. haaa jgn tak tahu.. baby dlm perot lagi da bole sedu tau. mungkin ade ibu2 yg ade pengalaman rase bby dia sedu. ade jugak yg tak rase. tapi tak kesahla yg penting baby aku sehat walafiat. Skang ni bby aku da pon masok minggu ke 37. Ade lebih kurang 19 hari lagi utk besalin klo ikot due date. Tapi waktu cmni kelahiran da bole terjadi bila2 masa jek. Byk perubahan yg da jd pd aku skang ni. kaki aku da bengkak. Aku sendiri takot nk tgk. bila bangon pagi aku takot nk pijak lantai sbb tapak kaki akan rase sakit mencucuk2. Kontraksi pon aku da mula rase. Tp tak kerap. Kontraksi ni rasenye mcm kne senggugut. sakit sgt kat bahagian pinggang. badan pon sakit2 sbb bby da berat dan dah penoh dlm perot. kkdg rase sengal kat bhgian pelvis dan klo byk bejalan akan rase sakit kat bahagian bawah perot. ni baru sket. klo dlm labour room nnti tak tahula camne. aku harap semuanya akan bejalan lancar dan selamat. Aku harap nnti mase aku besalin suami aku ade di sisi tolong bg semangat pd aku. Biar dia tahu bgmana rase susahnya arwah ibu dia lahirkan dia dulu. So kpd kwn2, sedara mara dan semua yg baca blog ni dptlah mendoakan keselamatan kami anak beranak yer.. nnti bila da selamat bolehla korang dtg tgk anak kami yer. dtg bawak hadiah tau. Wahahaha.. gurau jek.. k la nnti ade mase aku smbg taip lagi.



p/s : nk gi pasar malam beli air kelapa. org kata klo time2 da nk dekat besalin ni bagos minum air kelapa utk cuci baby.. hehe.

0 comments:

Pengikut