a D a k A M u . .



T
ak dapat digambarkan bagaimana gembira dan terujanya aku bila dpt tgk baby aku yg aku kandungkan dlm rahim aku ni. Sayangnya saat tu suamiku takda di sisi sbb balik uma kejap ada kerja yg perlu diuruskan. Jadi dia tak dpt nk tgk bagaimana aktifnye baby kami. Rugi sgt.. Aku rase gembira sgt2 bila tgk baby aku sehat. Alhamdulillah.. Korang mesti penah tgk iklan anmum yg sharifah shahirah berlakon tu kan? yg siap nangis lagi bila tgk baby dia dlm mesin scan tu. Cmtula perasaan aku.. tapi takla smpai menangis.. Aku tgk baby aku begerak2 smpai doktor nk capture gambar kepala ngn kaki dia pon payah. doktor ckp 'tgk tu baby awak suke bergerak2..' aktifla maknanya tu. Adik ipar aku ckp klo dia bergerak2, perot kita akan terasa tegang dan rasa tak selesa. patotla pon perot aku bole dikatakan selalu sgtla jd cmtu. Jadi tak selesa dan sakit. Nk bergerak pon payah. nk kene duduk jek.. Daripada hasil scanning tu aku rasa baby aku lelaki sbb aktif. tak dpt pulak nk dibygkan cmne klo anak pompuan yg aktif cmtu. Mesti abes sepupu2 dia yg lelaki blah ayah dia kene buli. Tapi tak tahula kan sbb aku kecik2 dulu pon aktif gak.. ehhehe.. Aku terbyg2 cmnela agaknya rupa anak aku nanti bila dia da lahir. disebabkan baby aku kecik lagi baru 12 minggu 4 hari, jadi masa scan tu pon tak nmpk ape sgt. yg jelas cuma kepala, badan, jantong dan kaki dia. Jantong dia kecik jek. tapi berdenyut2. Ya Allah.. sesungguhnya Engkau maha pencipta. Cuba bygkan dlm badan aku ni ada lagi seorang makhluk yg bernyawa. yg ada jantung, badan, kaki, tangan sumenya lengkap. Aku bernafas, dia pon bernafas. Jantung aku berdenyut jantung dia pon berdenyut. Mungkin klo korg mengandong baru korang dpt rasa ape yg aku rasa. So, kepada kwn2ku, sedara maraku sekalian yg tak berkahwin lagi cecepatla berkahwin dan ada anak. Rugi klo kawen lambat2 ni. hehehehe.. Okla rasenye smpai sini jek post kali ni.. scan kali kedua bulan 2 nnti.. lame lagi. mase tu mungkin da bole nmpak jantina dia. so nnti klo da dpt kptusan pasal jantinanye aku bgtau kemudian k..

p/s : gambor scan baby tkda.. tp doktor bg gambor nie jerla.. bolehla.. tu pon dah ada someone exited walopon dpt tgk pic nie jer.. heee

0 comments:

Pengikut