pEnAnTiAn yG mEmBaHaGiAkaN...

Penantian itukah yang membahagiakan
Dalam aku mencari sebuah ketenangan
Sepi hati ini melalui kamar kekosongan
Tiada berpenghujungkah kisah kita bersama.

Kuhalusi perjalanan yang kita harungi
Selama engkau dan aku berjanji setia
Namun terkadang aku tersesat sementara
Kerana terkilaf pada onak duri yang menghalang..

Dan apakah akhirnya sebuah kisah
cerita yang kita tuliskan bersama
Mung kinkah akan ada sinar dan harapan
di penghujung sebuah penantian...
yang membahagiakan.

Nukilan oleh keroncongemas




lagu ngan lirik nie aku tulis masa zaman aku bercinta ngan bini aku dulu.. skang pon bercinta lagi tau.. keh keh keh.. lagu nie dulu aku bagi kat bini akula.. masa tu raser cam banyak sangat ujian yang kitorang hadapi masa bercinta.. yg bestnyer kebanyakkannya ujian tu didatangkan dari org2 sekeliling kami la.. tp kitorang yakin dan percaya pada hubungan kitorang masa tu sebab direstui oleh kedua2 orang tua kami. tengah aku korek2 hardisk lama aku malam tadi dok mencari dokumen penting tetiba terjumpa plak karya jiwang karat aku nie heheheh.. so buat pertama kalinya aku akan menyumbangkan sebuah karya yang aku sendiri tk tau dan tak pasti boleh ke tk dipanggil lagu ni utk dimasukkan ke dalam blog kitorang.. sempat gak aku masukkn dlm movie maker lagu nie td dan aku tak pasti adakah hujan tak akan turun kt tempat korang semasa korang mendengar nyanyian aku nie kah kah kah kah kah.. tu pon kalo korang teringin nk dengarla.. keh keh keh.. tapi yang aku pasti.. penantian aku ngan bini aku satu ketika dulu memang mambahagiakan.. dan sekarang sedar tak sedar aku ngan bini aku sekali lagi menantikan satu lagi penantian yang membahagiakan.. dan aku harapkan kelahiran Muhammad Rayyan bin Jamarolshah ATAU Qaseh Sufiyah bte Jamarolshah akan menjadi kenyataan dan akan lebih membahagiakan. Amin..
ok mengambil peluang aku update blog kali nie aku nk cerita keadaan kami skang.. oleh kerana dah dekat 2 minggu aku ngan bini aku asik beli nasi bungkus jer ari2 sebab bini aku tak bole nk masak sbb dia akan uwek2 kalo kat dapo tu.. nasib la kan skang idung dia makin sensitip giler..Dan aku dah nek muak ngan nasi bungkus yg tk sesedap mana pon.. chewah.. masa bujang boleh plak ari2 aku makan nasi bungkus ekk. maka aku pon mengambil alih tampuk pemerintahan kt dapur umah kitorang.. keh keh keh dah 3 ari aku jadi chef..hari nie aku akan masak asam pedas dan sayur goreng cincai heheheh.. malam tadi punya sambal udang memang tip top kata bini aku.. kembang ngan besor lubang idong aku nie kejap.. aku tk kesah kena amek alih kerja2 bini aku wat masa skang tp yang lebih mengesahkan aku adalah bini aku asik tk sihat jerk.. morning sickness tu memang ari2la dia kena.. kadang teruk kadang tk.. then selalu sangat dah dia amek mc skang nie.. dan melalui apa yg dia citer kt aku .. mungkin ada org yg tak paham dengan keadaan dia skang.. bukan sengaja dia nk dtg lewat atau amek MC.. tp bg aku lantak doranglah kan.. dorang tak rasa bolehlah.. cuba dorang yg mengandong then kena mabok2 terok cam bini aku.. silap2 terus benti kerje. Apa yg boleh dibuat skang adalah bersabar dan kena hadapi dan lalui fasa2 dalam kehidupan ini. Mak mertua aku cakap mabok2 nie dalam sebulan dua jer.. then okla.. ada betolnyer jugak.. sebab mula2 ngandong tu memang bini aku tk lalu tk selera sangat nak makan tapi skang ayark.. sket2 lapo sket2 lapo.. ok la.. len kali aku membebel lagi.. salam.

0 comments:

Pengikut