it is positive + !















Alhamdulillah segala pujian kepada yang maha agong lg maha mengasihani.. Ramadhan kali ini amat2 bermakna kepada kitorang.. pertama kali beribadah puasa sebagai suami isteri dan didalam bulan mulia ini juga perkhabaran yg paling dinantikan selama ini menerbitkan kecerian dan kegembiraan pada kitorang melebihi keseronokan nak menyambut bulan syawal yg akan datang beberapa hari lagi.. amin ya Allah .. engkau makbulkan juga doaku dan org2 yg selalu mendoakan kebahagiaan kami dari dulu lg. mula2 tu aku tk pasti betol ker bini aku ngandong.. kot yerpon dlm kiraan aku sbg doktor peribadi tak rasmi bini aku nie.. aku congak2 baru sebulan tkkan dah nmpak sangat tanda2nyer.. tp disebabkn tanda kelewatan dan tanda kesensitifan deria bau bini aku nie yg tk masal2 uwek2 then masa kitorang shopping baju raya kt seremban td muka dia dah pucat semacam maka aku pon suh la bini aku berbuka dulu.. dan sebelom balik aku pon masuk kt guardian then beli "pregnancy test".. sampai2 jer umah rehat lebih kurang aku pon menjalankan eksprimen la.. 5 minit jer dah dpt keputusan .. + ada dua line.. eyahooo.. cam tk cayer plak nk jadi walid pas nie.. tp kitorang tk tepon mak, abah, ayah ngan mak asiah dulu.. nak kena double confirm dengan doktor bertauliah baru ble sampaikan berita gembire nie hehehe.. maka dalam jam 5.30 ptg kitorang pon g r poliklinik kt mantin.. sampai2 jer ada tuluis kt pintu masuk klinik tu "keluar sebentar membeli juadah puasa" tunggu punya tunggu hampeh betol pekerja klinik tu.. ada ker kol 6.30 baru balik then bole plak cakap yg klinik akan buka semula jam 8.. perghhh sabor jerla.. tp sebelom meninggalkan klinik tu sempat gak aku bagi ceramah free kt minah 2 org tu supaya bertanggungjawab sket pada pelanggan.. len kali tulis "klinik di buka semula jam 8 mlm".. tkder r kitorang menunggu dari tadi!.. sket perkataan maaf pon tkder keluar dari mulut minah tu.. siot jerkn.. hasilnya tk masal2 minah tu sekali lagi kena bahasakan dengan aku.. niat aku supaya dia tk wat lg la sbb masa aku tunggu tu ada sorang mamat tu tunggu lg lama dari kitorang.. dahla mamat tu accident.. so kitorang pon bergerak ke nilai.. excited punya pasal sampai aku dah tk ingat dah nk masok waktu berbuka puasa.. sampai kt nilai g kt poliklinik nilai.. lebih kurang 5 minit pas tu masok bilik doktor.. dia buat test then tunjukkan kt kami berdua hasilnya.. ayat yg keluar dari mulut doktor tu sama cam kat drama tv.. it is +ve! congratulation.. Alhamdulillah.. terus aku tepon mak.. pastu mak asiah.. pastu send sms kt semua siblings kitorang.. (aku dah standby mesej tu dalam draft.. tinggal nk forwardkn jer.. keh keh keh).. maka dengan ini aku akan memikul satu lg tanggungjawab yg besar.. kalau diizinkan tuhan.. dijangkakan bulan 6 taon depan kami akan bergelar walid dan ummi.. aku berharap sesangat ianya menjadi kenyataan.. amin ya Allah.. dan kami mengharapkan titipan doa dari semua orang yg menyayangi kami, dari sahabat2 dan rakan taulan kami.. supaya anak yang bakal dilahirkan kelak akan menguatkan lagi ikatan suci kami ini.. Amin ya Rabbal a'lamin.

*pembetulan.. baru balik dari klinik.. first medical checkup ibu mengandung secara rasmi.. so dah dpt tau due date.. insyaAllah bulan 4 taon depan dijangkakan akan bersalin.

0 comments:

Pengikut