b E r K a T r A m A d H a N ...

Alhamdulillah.. berkat ramadhan bulan mulia kami masih dibawah naungan yg maha esa mendapat nikmat dan hidayahnya.. ramadhan pon dah nak sampai ke penghujungnya.. dalam banyak hari dibulan yg mulia ini terasa semalam dan hari ni adalah hari yg memenatkan sedikit dari yg lain. dengan 2 proposal yg nak kena siapkan ditambah plak dengan kursus 3 hari di penghujung nak cuti nie sampai aku tertido lena ptg tadi. apa2 pon syukur kerana masih diberikan nikmat darinya mendapatkn rezeki yg halal dan aku semakin bersemangat utk terus mendapatkan sebanyak mungkin peluang yg ada untuk memperbaiki pencapaian dari apa saja sudut dalam hidup nie. tk sempat nk bawak bini aku shopping raya lagi setakat nie tp aku dah janji yg esok sempena arie ahad aku akn bwk dia shopping. tadi pon lepas berbuka kt restoran sakeri tempat feveret kami tu kitorang berlanja barang dapor.. rasernyer dah sebulan tk ke giant nilai.. punyerla ramai manusia tadi maklumlah nak rayer.. aku sebenarnya sedang menunggu khabar berita yg lebih baik, bahagia dan indah dalam masa terdekat nie.. walopon ianya sesuatu yg belom pasti tapi kali nie ada sedikit keyakinan dalam diri aku dan bini aku.. yerla.. dengan mood dia yg sedikit berbeza.. dengan kesensitifan deria baunya.. dengan kehendaknya pada "buah" tu yg hari2 suh aku carik.. haha puas aku carik dlm 3 ari nie tk ada plak yg dijual.. time tknk berlambak plak kt tepi2 jalan ada jual.. yg muda yg dah masak.. bila nk dicarik tk jumpa plak.. mungkin aku tk carik betol2 kot.. walau apapon dalam keyakinan yg ada tu kitorang tknklah berharap sangat2.. cuma aku nie cam beserlah.. sedikit excited.. tu yg dok bercerita kt sini tu.. cuma mampu berusaha dan berdoa pada yg esa agar memakbulkan harapan kami yg satu nie.. hermm.. pasal kursus tu isnin nie ada lg 1 hari.. aku kena abiskn bab programming utk IRB robot tu.. kali nie ada beza sket sbb aku bukan bg kursus utk student tp pengajar2 aka kengkawan aku sendiri.. so kena la bagi advance.. walopon masa kursus ngan ABB tu banyak lg benda yg aku tk explore habis2 san tp aku akan cuba bagi yg termampu utk dorang supaya ilmu dan skill programming aku sendiri akan bertambah maju dari masa ke semasa.. cuma yg aku khuatirkan adalah laser welding tu.. sbb dah lama sangat tk servis.. kang kalo aku ajar dorang tetiba ada yg tk kena naya la plak.. tk masal2 ada yg kena cairkan dgn laser tu.. nk tknk kena wat jugakla.. yg kelakarnyer bini aku pon dok nyibuk kena attend kursus nie hahahaha.. lgpon kalo dia tk kena attend pon dia tetap kena ikot aku gak sbb tkdernyer aku nk tinggal dia sorang2 kt umah.. nasibla kn ari sabtu pon kena kerja.. org len mungkin sakan menyopping rayer.. tp aku ngan bini aku baru esok ada kesempatan.. dan esok gakla kitorang nk mengemas umah nie yg dah seminggu tk berkemas.. ari rabu nie dah nk balik kampung.. tp bukan kg akula.. tp kg mertua aku.. taon nie dah decide giliran bini aku dulu.. taon depan turn aku plak.. taon depannya lagi turn aku gak.. keh keh keh.. siot jerk bini aku suh aku minta maaf awal2 kt parents aku sbb tkdpt balik raya taon nie sbb balik kg parents dia.. tunggu raya taon depan.. aku akan nyanyikan lagu raya utk dia nanti heheheheh..

0 comments:

Pengikut