E M a S O h E M a S . .

'Kak.. mari beli emas..' tula perkataan yg wajib dikeluarkan oleh amoi setiap kali klo korg lalu kat dpn kedai emas poh kong plaza alam sentral. apa dia ingat nk beli emas tu mcm beli gula2 ke. dala harga emas semakin naik. skang ni hrga emas semasa RM 117.59 segram. tu baru segram tu. segram tu seberat semut je tao. tu belom emas putih lagi. takpayah la nk beli emas puteh. emas merah da cukup da walapon tak semahal emas putih. byk lagi duit nk gune utk beli bende lain. mase aku beli cincin tunang dulu segram RM111++ gitu ar skang ni tak smpai bape bulan da naik lagi. bape hari lps aku gi habib jewel, pekerja situ kata harga emas nk naik lagi dlm rm123++. cmne tu? nasib cincin tunang yg baru da beli (lega. hehe). ha? cincin tunang yg baru? yerla..cincin tunang yg baru bukan tunangnye yg baru tapi cincin je yg baru. yg lame tu kata tunang aku nipis sgt cincinnye. aku tak mintak eh, dia yg nak belikan. dia bg duit, then aku ngn mak aku gi beli yg baru. klo bwk org tua ni tak kene tipu,kebetulan mak aku nk tukarkan gelang tangan aku. so makin beli baru makin bertambah berliannye.heeeee.. alhamdulillah tunang aku ade rezki lebih so dapatla aku merasa pakai cincin yg baru. tapi cincin yg baru tak bole pakai sbb mak tak bg pakai dulu sbb nnti da buruk sblom smpai tarikh 28hb 11 2009. huuu.. byknye 'sebab'. nnti kawen nk beli emas lagi. duit lagi.. duit, duit duit. tunang aku keje aku tolong ngabiskan. heee.. takpe, tak rugi pon sbb nnti aku ni jadi bini dia jugak kan? klo tak bg skang nnti da kawen kene jugak bg emas kat aku. eh, sejak bile plak aku jadik mata duitan nih! so cincin tunang yg lame tu, kata tunang aku 'nnti kite bg jela cincin tu kat anak kite..' heee jauh dia berangan.. skali dapat anak laki sume baru tau. haru... so, skang sy mengalu2kan semua wanita dan jejaka di luar sana supaya pergila beli emas di kedai emas yg berhampiran sebelom harga emas naik lagi dalam mase yg terdekat. kalo tidak anda akan menyesal. gambar di atas hanyalah gambar hiasan semata2. sekian.

0 comments:

Pengikut