DIA SUAMIKU..

Saat ni aku rasa terbuai2 bila terdengar alunan muzik OST Winter Sonata yang 1 ketika dulu memang super meletop.. Muzik tanpa suara penyanyi.. hanya irama.. muzik yg lembut lemah gemalai menyemtuh jiwa.. Tetiba terkenangkan peristiwa lalu..saat bercinta dengan suamiku. Dia pernah hadiahkan aku dengan 1 video klip yang dibuat sendiri menggunakan windows movie maker(masa tu mmg tgh top utk buat video).. Sempena apa dia buatkan video tu aku pon da tak ingat. Maklumlah da byk urat putus. Agaknya utk kenang kenangan sempena aku kena praktikal di johor dia pulak di klang selangor.. hahaha.. jauhlah katakan. Konon konon kalo rindu2 bolehla bukak tgk video tu. Ecececehh.. Romantik jugak laki aku ni walaupun luar nampak garang. hahaha.. Tapi romantik dia pon ade masa. Bukan sentiasa romantik cam sesetengah orang. Kita yang tengok pon rasa geli-gelian. hahaha.. 

Sebabkan sekali sekala lah romantik tu yang 'terkesan' di hati dan memang takkan dapat dilupakanlah sampai bila-bila walaupun urat dah banyak putus.. Apa yang dia lakukan susah untuk kita jangka. Tetiba je suprise!! Selalunya org akan wat suprise time besday kita ke anniversary kita ke kan? ni tidak, besday dia, dia yang suprise kat kite.. haha! mmg sape2 pon tak bole nk duga la kan? sampai bila dapat suprise tu aku ckp dlm hati 'betol ke ni?' pastu tenung muka dia dalam2 untuk dptkan kepastian. ermm.. Kalo gi outstation, insyaAllah adela suprise2 yg dia bg. Biasalah kalo org gi travelling mesti kita nk kirim buah tangan kan? Aku pon gitula jugak. Tapi cam biasalah dia akan ckp 'tgkla nanti kalo ade' dan bg macam2 lagi alasan yg buatkan kita rasa 'aloh..mesti tak dpt ape2 buah tangan ni..nk merajokla cmni..!' Tapi bila dia balik je jumpe kita kat kete, nahhh amek kau teddy bear kurang seinci je lagi sama tinggi dengan kau.. heee.. Pastu kita pon dari jauh da sengih sambil dalam hati 'ye! ye! dpt teddy bear beso..' walaupun belom kompem lagi tu teddy bear utk kita.. hahaha!!

Sebenarnya byk lagi bende2 yg romantik. Tapi perlu ke aku cerita semua kat korang? NO WAY! Cerita sikit2 bolehla banyak tak bole. Nanti ade yg sangkot aku yang parah. okla sampai sini saja cerita kenangan manis mengusik kalbu ini.. Jumpe nanti hari isnin k.. daaa..


p/s : Selamat Hari Merdeka yang ke 55 tahun buat semua rakyat Malaysia.. Yeay! Esok cuti.. Boleh golek2 ngn kekanda dan anakandaku.. 

0 comments:

Pengikut