M O H O N D I B E R K A T I . .

Syukur alhamdulillah segala puji bagi Allah tuhan semesta alam.. Ermm.. semalam aku da dpt gaji pertamaku bekerja sebagai tenaga pengajar di unikop walaupun TAK SAMPAI SEBULAN bekerja. Alhamdulillah walaupun ada jerawat baru yang kemerah-merahan tumbuh segar di hujung hidungku ini, tetap juga tidak menggugat perasaan syukurku sbb dapat gaji pertama. hahaha.. ''what? baru keje tak sampai sebulan da dapat gaji?'' ''unikop ni kat mana? aku pon nak keje jugakla..'' hahaha.. mesti ada suara2 halus dalam hati dan sanubari anda yang berkata begitu kan? kan? kan? Jangan tipu.. Allah marah tau.. 
hah! mmg bunyiknya gempaq tapi sebenarnya takla segempaq mana..  da keje setengah bulan dapat gaji pon mestila setengah bulan jugak.. ''Hekellehh..'' hati dan sanubari anda berkata lagi.. hahaha.. 
okla apa yang aku nak citerkan kat sini (laa.. baru nak start citer ke da panjang berjela baru nak start ker?) ialah walapun gaji kita tak sebesar mana, walapun dapat separuh je, kita mestila nak kan keberkatannye kan? jadi untuk mendapatkan keberkatannya, saya (ehh 'saya' plak, tadi 'aku'. mentang2la da masuk pasal berkat..ahhaha) mestilah merasakan sebahagian gaji saya ke org2 disekeliling saya yang saya sayang.. cthnya mak abah, nenek atok, adik beradik, suami dan anak.. (tapi suami saya kata dia taknk apa2 dari duit gaji saya. tapi dalam hati 'abg taknk duit, abg nk syg belikan abg hadiah jek..' kehkehkeh..) betol tak bang? hehehe.. untuk suami dan anakku yang tersayang, ibu bagi hadiah jela ehh.. pakej percutian ke klebang, melaka naik kete gen2 sendiri drive sendiri.. yeay!! okay serious balik.. untuk orang2 kampung juga tidak lupa dengan memberikan sedikit buah tangan di masjid tanda syukur kita pada Allah kerana dah beri kita kerja. Mudah-mudahan apa yang Allah kurniakan pada kita diberkati olehnya. Mudah-mudahan kita dapat kerja yang lebih elok dan gaji yang lebih besar lagi pada masa yang akan datang.. Dan mudah-mudahan dengan rezki yang kita dapat tu bolehlah kita tolong-menolong orang2 yang dalam kesusahan dan dapat bersedekah.. amin ya Rabbal Alamin..

2 comments:

Ct R Miena berkata...

erm.. kalau nk gaji fulltime.. tapi duk kat umah fulltime.. jom pm akak.. akak ada jawatan yg sesuai...

Syg ABg.. berkata...

yeke? keje apa tu? nak jugak tau kan kot2 sesuai..hehe

Pengikut