3 weeks old..



wah lamanya tk update blog.. baru skang terluang masa untuk mengupdate, buat masa ni hanya dapat berkongsi tentang fiqah yang masuk umurnya 3 minggu.. sekarang ni si fiqah sudah mula pandai memberi respon bila di agah dan semakin fokus kepada orang di sekelilingnya terutama ibunya lah. alhamdulillah si fiqah tk banyak ragam buat masa ni. menangis bila tiba waktu dia menyusu dan kesejukkan lepas masa mandi jer.. itupun kebiasaannya dengar bunyik "ekkk" jer.. sampai kadang aku plak yg biarkan dia menangis lama sikit biar dengar suara dia.. (sekali sekala bagi dia menangis kuat tkper kot).. cuma bila sampai waktu malam terutamanya bila jam 1 hingga 3 pagi.. memang dia tak tidur.. selama itu jugaklah mata dia buntang membulat.. yang bagosnya dia tk menangis pon. abah cakap biaser jer tu. baby nie dia akan tukar2 waktu tidur dan jaga dia. skang dah nak cukup sebulan umur Afiqah. perasaan bila dah jadi bapa ni memang lebih bersemangat. skang dah tambah tanggungjawab. 1 benda yg simple jerla ehh.. kalo dulu tengok anak sedara kena tukar lampin memang aku duduk jauh2. ala tkpayah tunggu tengah salin lampin.. dapat tahu dia dah membuang pun aku dah mula malas nak pegang2 nak dukung2. tapi skang bila dah jadi bapa, automatik semua tu hilang. malah aku plak dengan rela hati tukar lampin anak sendiri. itulah agaknya yg dikatakan naluri dan kasih sayang ibu bapa terhadap anaknya. sekalipun dah dekat 8 kali aku kena "crett" ngan senjata kuning fiqah masa tukarkan lampin dia tapi tkda rasa malas atau geli langsung. baru skang aku faham mengapa setiap ibu bapa mahukan yg terbaik untuk anak-anaknya!

p/s : http://grpv.cc/g8w nie promosi dari churpchurp!

0 comments:

Pengikut