perasaan pak buyung..


hoho kali nie mak buyung suh pak buyung ceritakan perasaan nk jadi ayah plak.. Alhamdulillah.. aku panjatkan kesyukuran ke hadrat ilahi kerana diberikan nikmat dan rezeki olehnya untuk menyelami perasaan bakal seorang ayah.. dgn umur aku yang dah mencecah 30 taon nie mana tk "feel" nya.. memang "feeling" lebih la kan.. kwn2 sebaya ramai yg dah ada anak 2, 3 org.. aku baru nk dapat sorang.. perasaan? ermm excited, nervous, takut, gembira, ehh mcm2lah.. tp honestly tkdalah over dari mak buyung heh.. selama 30 tahun nie dah melalui pelbagai fasa dalam kehidupan.. dari zaman kanak2 ke zaman remaja hingga ke alam dewasa.. bertunang, berkahwin dan sekarang bakal menjadi bapa.. ohh syukur lg kpd yg maha ESA kerana memberi kesempatan kepada aku melalui fasa kehidupan ini.. pengalaman dihari2 yg tela berlalu akan aku jadikan panduan, dan hari2 yg akan mendatang akan ku sahut sebagai ujian.. pikiran kadang menerawang.. membayangkan hidup aku disamping isteri dan anak2.. kalo skang duk berdua, tk lama lg akan hadir org ketiga.. cahaya mata yg aku harapkan mengeratkan lg hubungan kami suami isteri.. dan kadang tersenyum sendirian.. bukan sudah mereng.. tp terbayang camano gayo aku kalo kena tukar lampin baby nanti hak hak hak.. :P

p/s : tq izzati & dila bg hadiah td.. masuk korang berdua dah 4 org bg present tuk baby kami.. : )

0 comments:

Pengikut