m E n G i D a M L o N t O N g...

semalam kami g kenduri kawen syuk kt semenyih.. tahniah la ehh syuk dan isteri.. semoga berbahagia hendaknya melayari bahtera perkahwinan yang baru dibina. balik dari kenduri aku drive balik umah.. tp disebabkan ini adalah kali pertama sampai ke bandar rinching semenyih dan nampak plak bangunan tesco kt depan simpang 3 tu.. bini aku ajak g jenjalan plak.. tp (ehh berapa banyak tapi daa...) disebabkan aku ada kejer nk kena setelkan kt umah maka tk jadiklah g jenjalan kt bandar rinching tu.. maka muncunglah muka mak buyung sekejap.. maka sesampai jer kt umah teruslah dia mengorokkan dirinya.. masuk waktu asar jer dia bangon terus ajak g carik lontong! arghh sudah.. mana aku nak mencarik lontong ptg2 hari nie? tetiba jerk mengidam nak makan lontong kt kedai makan.. ptg2 ari plak tu.. kalo pepagi tu takperla.. maka (ehh berapa banyak maka daa...) aku pon puas mencari dari mantin ke nilai.. patah balik mantin pegi plak ke beranang sampailah ke semenyih.. TAKDA..! jumpa 2 kedai tp ada jual masa sarapan jerk.. last2 masuk tesco bandar rinching pon TAKDA..! bagi mengubat hati lara mak buyung nie yg mengidam nk makan lontong tp tk dpt.. kitorang pon makan soto johor jer kt kedai noraini dlm tesco tu.. sian.. tp.. apa yg bestnyer dlm pencarian lontong nie adalah.. selama aku dah duduk kt mantin selama 8 bulan nie tk pernah aku jejak ke semenyih nie ikut jalan lama ke kajang dari mantin.. barulah aku sedar.. untung rupanya aku duduk kt mantin.. dekat dengan nilai.. dekat dengan seremban.. dekat dengan beranang + semenyih.. kire mantin nie tengah2 la.. waloupon mantin hanya pekan.. tp bandar2 yg berdekatan nie tk sampai 15 minit perjalanan pon.. macam2 kemudahan ada di ketiga2 bandar nie.. tp aku raser aku lebih tertarik dan jatuh hati kat bandar rinching nie la.. bukanlah sebab ada ani sup kt situ.. tp environment dan komuniti tempat nie yg kelihatannya selesa dan sesuai dengan kami..apa2 pon pepagi nie mak buyung telah pon selamat menyantap lontong kt kedai di bandar rinching yg kitorang pegi semalam.... seronok r tu.. pas nie tk tau la dia ngidam apa plak.. aku? aku ngidam nk beli umah kat taman pelangi 2 (rasernyer kot) kt bandar rinching, semenyih.. cantik menarik tertarik rekabentuk umah tu.. harganyer pon mesti menarik tertarik ko memang ngetop!.. "tkper.. berangan dulu.. pasang impian.. carik jalan.. usahakan.. insyaAllah boleh dapatkn.. "

0 comments:

Pengikut