M a N a T u M p A h n Y a k U A h k A L o t A K k E n a S ! . .

Okay, setelah seminggu berpenat lelah baru skang ni aku berkesempatan nk update blog. ceh! alasan. yerla klo sebelom ni laki aku ckp aku bz sbb main game kini tidak lagi. aku da insaf. huahahaha.. klo tak insaf pon kene gak insaf sbb skang ni aku da diberi tanggungjawab yang semakin besar. klo dulu aku cume duduk dpn laptop je. klo ade masalah internet atau ape2 yg berkaitan dangan komputer dan sekutunya, aku adalah org yg bertanggungjawab utk membaikinye. tapi skang aku da diamanahkan oleh NSSDC utk mengajar pelatih sijil plak wat masa ni. tu pon sbb kekurangan pengajar. tapi takpela sbb aku jugak layak utk mengajar. aku kan keluaran daripada ciast. cik din yg ajo. ala cik din yg garang tu.. hehe. wat permulaan aku diamanahkan utk mengajar subjek matematik. walaupun cuma matematik, bg aku ni 1 amanah yg harus aku pikul betul2. bak kata puan naimah, mengajar ni 1 keje yg mulia. yg penting kite harus ikhlas dlm menjalankn tanggungjwb ni. tak susah bg aku utk mengajar lebih2 lagi subjek matematik sbb aku mmg minat mengajar dan mak aku jugk seorang guru matematik. mana tumpahnya kuah klo tak ke nasi kan? lagipon dalam kalangan kuarga aku kebanyakannya pendidik. dapat suami pon pendidik jugak. kat tempat keje dia mendidik pelajar, kat uma dia mendidik aku.. ari2 kene bebel.. wahahahha.. jgn mara abg. bulan pose tak baik mara tau. hehehe.. jadi aku dapat sumber inspirasi daripada mereka berdua iaitu org2 yg aku sayang. (huuu.. rindu plak kat mak! uuu nk balik kmpong..) Utk jadual minggu depan, aku diamanahkan utk mengajar subjek core ability. cm power je bunyiknye kan? aku pon tak tgk lagi wim (sukatan pembelajaran). dgr kata aku kene ngajar subjek tu dari mula tahap 1 smpaila abes tahap 1. subjek ni aku tak belajar mase kat ciast dulu. jadi aku kene mendalami ape itu subjek core ability. ape2 pon aku nk buat yg terbaik utk diri sendiri, kuarga dan penting pelajar2 aku. skang ni waktu pelajar2 aku menjawab ujian matematik. soklan aku yg buat sendiri tau. jgn memain. hohoho poyo! teringat dulu mase test kat ciast. jgn harap dpt meniru! tapi aku meniru gak kwn disebelah. da terdesak. hehehe.. ampun ye puan2. tapi tipula klo tak meniru. yg dpt 4.0 flat pon meniru gak tao. yg alim ke tak alim ke yg jujur ke tak jujur ke sumenye meniru jugak. hoh! tak bole ingat nnti rase nk mara. huuu.. cmne tak mara klo sama2 meniru tapi kite tak dpt pon 4 flat. jadi, bila da jd pengajar skang ni aku da tau selok belok cmne nk bg markah kepada student supaya mereka2 itu tidak rase mara cm mane yg aku rase. hehehe. bagi mereka2 yg memerlukan khidmat membaiki network, sila bersabar dari jam 7.30 smpai pukul 1.30 petang ye. 1.30 hingga 3.30 sy free. tp klo sy takde kat meja tu maknenye sy pegi bertaubat kat surau ye. so kene tunggu lagi smpai abes bertaubat. dibulan puasa ni kene bykkan bersabar. huahuahua.. sekian saja karangan utk kali ini.. hingga kita bertemu lagi.. daaa.. ha! lg 1 selamat berpuasa dan selamat hari raya semua..

0 comments:

Pengikut