B e R G e L a R i S t E R i 2 . .(bersambung)

Sekali lagi aku perhatikan dia. muka dia yg serius tu watkan aku tambah cuak. dalam ati 'eh, dia tak kenal aku ke? takkanla. ke makeup aku tak cantik? ermmm..rasenye cantik da..takpela.. dia nervous kot.' aku curik2 tgk dia lagi. makin tgk makin ensem plak dia. ekekeke..(tiru cara gelak laki aku.) pas imam abes bace khutbah nikah tu, bapak aku mula mengambil tempatnye betol2 dihadapan laki aku. lalu tangan mereka bersalaman. nmpaknye laki aku sedia utk dinikahi oleh bapak aku. muka dia yg serius tu nmpak sgt2 dia da sedia pikul tanggungjawab sebagai seorg suami. nmpak dia betol2 nk hadapi susah senang dengan aku nanti. alhamdulillah.. aku curik2 tgk lagi. tapi tak nmpak betol2 sbbnye laki aku da ditutupi oleh bapak aku. tak dapat tgk aku nk curik dgr lak. suasana mase tu sunyi. sume nk dgr laki aku lafazkan akad nikah. ati aku berdebar2. dengan sekali lafaz yang terang dan lantang dari suamiku, aku sah menjadi isterinya. sebak sgt2. aku da jadi isteri org. pikul tanggungjawab yg berat bersama2 suamiku. air mata kuar tapi aku tahan sebaik mungkin sbbnye kata mak andam klo nak nangis baik tahan sebab nanti makeup cair. cuba bygkan klo celak ngn eye liner aku cair disebabkan airmata. mesti rupa aku lepas tu da jadi cm budak black metal. taknk aku! aku nk maintain cun.. hehe.. lps akad nikah, cm biasala mesti berdoa nk panjatkan kesyukuran pada Allah kerana telah merealisasikan impian aku n suami. mcm menang pertandingan power root plak. da doa tu imam panggil aku duduk berhadapan laki aku. mak dan abah pon ada. lafaz taklik dan penyerahan tanggungjawab mak abah kepada suamiku. sedih sgt2.. mak aku lagila.. belom baca lagi da nangis. bila baca lagila jadi hape. tak kuar sore da. pastu abah tegur mak 'cepatla org tunggu lama nih..' heheh.. barula mak baca dengan suara yg sedih dan srot srot.. tisu da sekotak kat sebelah. nasib tak abes sekotak. wahahaaha.. tibala mase utk aku plak yg baca. korang rase aku nangis tak? mustahil klo aku tak nangis. sedangkan mase mak aku nangis tadi pon aku nangis gak. bila aku baca kompemla sore aku bergetar2 tahan nangis. tapi air mata tetap kuar. sedih wehh.. dala aku anak pompuan sorg. mak akula tempat aku manja gila2. mkn nasik pon mak yg suapkan wlpn da beso. lps ni laki aku yg suapkan. tu pon klo dia larat nk layan aku. huuu.. pas aku baca tu imam ckp ape ntah aku da tak dgr. yg aku ingat kitorg bangon beselawat salam mak abah2 makck pakcik sumela yg berkenaan. pelok mak abah yg paling sedih. pelok mak mertua ngn bapak mertua pon sedih jugak. mak mertua aku pon da mcm mak sendiri. mak mertua aku ckp 'nadiah, mak doakan nadiah bahgia ngn erol.' aku pon tambah sedih n nangis. tak hengat da pesan mak andam. lantakkan..! aku salam kakak, abg, adik ipar aku.. da abes sesi salam menyalam sesi batal air semayang pulak. suamiku pakaikan gelang tangan yg kitorg da beli bape hari yg lps. pastu aku salam dia. agak lama sbbnye kamera sume nk shoot nk masok dalam majalah hai ngn urtv. wahahaahha.. da tu laki aku ciom dahi aku. adoi tajamnye misai! tapi aku tahan jek. hehehe.. lama jugak dia ciom. smpai abg ahip ckp 'dah2 la tu erol..' wahahaaha.. malu jek. menjeling laki aku kene tegur cmtu. pas da selamat sume, mula sesi bergambar buat pertama kali sebagai suami isteri kat atas pelamin yg indah itu. chewah! itula pengalaman aku masa nikah. malam tu plak ade malam berinai besar. ade pasang bunga api. meriah sgt.. tapi yg itu aku citekan kemudian ye. stay tune..!

0 comments:

Pengikut