j O H o R t A N a H A i R k U . .

Sekarang ni aku kat Johor. Tanah tumpahnya darahku. Aku ke sini semalam pagi. Takla pagi mane pon kol 12 jugakla. Ckp je nk gi kol 8 tapi hampeh. Tujuan aku dan family ke Johor sebab pertama nk tgk uma yg kat desa jaya. Nk byr duit org yg betolkan uma aku tu. Penyewa sebelom ni buat uma bapak aku tu cm uma bapak dia. Dala sewa bapak aku bg rm500 je sebulan. Murah tu utk uma 2 tingkat 4 bilik tidur, 3 bilik air dan 1 stor. Sape nk bg sewa rm500 jek. Dala gi Jusco Tebrau & Tesco Tebrau 5 minit je dari uma tu (promote nampak). Highway nk ke pasir gudang, kota tinggi, desaru, senai dan sbgnye pun dekat (promote lagik). Tempat mmg strategik. So, kepada sesape yg berminat nk sewa atau nk beli uma tu bolela tepon no bapak aku. Nanti adik aku iklankan kat ebay.com dan mudah.com. Carik Rumah utk dijual/disewa di Taman Desa Jaya jln Permatang bape aku pon tak ingat. huhu. Da smbil2 smpai ke JB ni kebetulan anak jiran yg jage aku mase kecik2 (aku panggil dia Umi) berkahwin. Mcam tak percaya Alimah kawen. Tapi dia nmpak sweet sgt. Cantik! Hilang segala gonjeng dia dulu2 tu. Da alang2 smpai kat uma lama aku dulu tu mak aku jemputla jiran2 lama utk dtg ke majlis kawen aku nanti. Sume tak caya yg mak abah nk terima menantu. hehe. Kata abah dia nmpk cm mude lagi sbb tu org tak pcye dia nk terima menantu. Mak pon same. Perasan jek! Wahahaha. Dorg ckp 'da nk kwen da Nadiah. Kejap jek..' Hehe.. aku tersipu2 cm ank arnab baru lahir. Bile org2 yg mak jempot tu tanya pada mak 'bakal menantu org mana?' mak jwb kota tinggi. pastu org2 tu mesti ckp 'o0o org johor jugak. Dekatla klo cmtu. Bagosla.' Yee mmg bagos mmg dekat tapi aku tak pernah lagi smpai ke sana buat sementara nih. hoho.. Pstu ktorg gi uma pakcik, adik abah tu. Skrg ni aku kat uma dia la. Abah tak larat nk balik Melaka sbb dia pening mkn kambing kat uma org kawen tadi. Tula da tau ade darah tinggi lagi nk carik penyakit. Pastu mulala terhuyung hayang. Nk shopping kat angsana pon tak dpt sbb abah pening. Huhuhu.. Esok aku da nk kene balik shah alam sbb ade urusan kat sane. Kene bangon awal2. So tido pon kene awal jugak. Okla smpai sini jek post kali ni. Nanti klo ade mase aku post lagi k. Daaaa..

0 comments:

Pengikut