o 0 o . .b A L i K k a M P u N G. . h A t i R i A n G . .

Da lame aku tak update blog.. busy sket nk raya la katakan. sblom balik kg aku kene packing barang2 sbb nk pindah uma sewa baru. nk kene bahagikan brg mane yg tak gune nk bawak balik kg. menyemak je kat uma sewa. nnti nk pindah susah. pastu aku balik kg ari kames. tunang aku anto nek kete. sblom blik tu sempat lg gi ole2 beli baju raya. elaun da masok bole la beli. nk tunggu elaun masok cm nk tunggu dinosour bertelur. sket punye pyh. (yeke dinosour ssh nk bertelur?aku pon tak tau sbnrnye.hehe) jd bile da masok bole la beli baju raye. dptla sepasang. jadila..(pdhal kat uma ade lg 3 psg) pstu sesampainye aku di kmpg, waktu bebuka pon da nk dkt. saje kami melambat2kan mase (gi bazar ramadhan nasib tak sesat.huhu) sbb tunang aku ckp nnti klo smpai awal2 dia tak tahu nk wat ape. bile da smpai waktu bebuka kami pon mkn dengan controlnye.. klo takde mak abah mesti tunang aku da melantak abes asam pdas yg mak aku masak. hehe. lps mkn tunang aku ni dgn penuh imannye di dada nk tumpg solat maghrib(menantu yg berimanla katakan.siap bawak kain pelekat dari uma sewa..muahahahaha.. tak bole blah..) Jdnye mak aku pon suh dia gi bilik adik aku yg bongsu. nasibla bilik adik aku ni da kemas klo tidak wat segan jek. ala tu pon mak aku yg suh adik aku kemas. wangi lagi tao. Lps da bertaubat, abah, mak, aku ngn tunang aku ni dok kat ruang tamu. kami dok bincang tetapkan tarikh dan hantaran. ha? tarikh ape? hehehe.. tunggu..~ lps bincg lbh kurg 1 jam tunang aku pon mintak diri nk balik. pdhal tunang aku nk balik kol 8 tapi bincg punye bincg da jadi kol 9. kuang3.. mak aku dengan kasih sygnye telah membekalkn beliau asam pdas, nasik puteh dn smbal udang petai.. slurpp.. teliur.. hehe.. kpd sesape yg teringin nk rase asam pdas dan smbal udang petai yg mak aku masak, silala dtg mase aku kawen nanti okeh.. tu pon sementara stok masih ade..harap maklum..

0 comments:

Pengikut