Ya Rabbi.. tabahkanlah hatiku



Ya Rabbi.. tabahkanlah hatiku menghadapi hari-hari yang mendatang.. penat memang penat.. 2 hari nie aku balik kejer lambat.. kol 9.30 mlm semalam aku masih merempit kt highway menuju ke shah alam.. dengan perot yg lapo.. aku cekalkan jugak hati nie.. tahan sket sebab dah janji nk makan ngan tunang nanti.. tapi apakan daya.. sampai jer rumah.. rasa penat mengatasi rasa lapo diperot ku ini huhuhu.. bukak kasut bukak stokin.. campak beg letak helmet terus landing kat port aku depan depan laptop.. nk terlelap lah jugak.. malas dah nk gerak.. soknyer tunang aku nk g interview kat putrajaya..(arinie lar..) parents tunang aku nk dtg sebab dorang yg akan teman dan hantarkan si nadiah nie g interview.. aku mmg tk dapat nk ngantor dia.. tgh dok melalut pikir masa depan aku sambil melupakan kepenatan tunang aku ajak gi makan.. penyudahnyer aku g makan sekali ngan parents tunang aku.. tp dorang tk makan pon.. (patotla si nadiah nie tk memekak ajak gi makan.. biasernyer kalo aku lmbat sket mula la aku mendapat mesej2 yg berbunyik kelaparan..) borak2 lebih kurang pasal persediaan si nadiah nie nk interview esok.. dlm kol 12 kitorang balikla.. aku pon tk sabo2 nk berdating ngan bantal kt umah tu.. huhuhu.. yg si nadiah nie plak.. mlm tadi masa mkn mlm elok jer.. tadi pas balik dari interview bolehla plak ngadu pening kepala.. adoila.. dahla sekarang musim demam.. aku yg risounyer dia nie kalo demam kang mula la alergik kalo salah mkn ubat.. last2 kol 2 td aku g hantar ke klinik.. ermm dengan mata dia yg dah macam hantu juon..(tp tk bengkak lg..) jalan pon tk betol.. kesian ader geram pon ader.. apasallah tk g klinik teros pas balik interview tadi.. dah terhuyung hayang baru nk ke klinik.. suka sangat camtu.. takperla salkan semua dah selamat skang.. baru td aku g belikan makanan..(kalo time demam nie bukan men lagi perempuan nie kan.. nk itulah.. nk inilah.. layankan jerla..) yg bestnyer.. dapatlah aku jumpa pelakaon hantu juon.. hehehehehehe.. mata dia dah bengkak dah..
hoho.. untuk pengetahuan semua encik khai telah pon selamat diijabkabulkan buat kali kedunyer di masjid ubudiyyah sekyen 20 shah alam.. (dekat jer ngan umah sewa aku.. jalan kaki dah sampai..) tahniahlah khai.. walopon ko jempot aku sendiri masa ko datang umah aku aritu.. tp aku mintak maafla sesangat.. aku ada hal pagi sabtu ko nikah tu.. tk tersempat nk tengok ko menikah.. huhuhu tapi takperkan.. lgpon nie bukan kali pertama ko menikah.. muahahahahahaha...aperpon sebagai kawan rapat aku ucapkan selamat pengantin lapokla buat ko yerk..(jgn mare..)

0 comments:

Pengikut