t E n G 0 k B a b y A N a ...



Minggu lepas balik johor.. nk sangat tengok baby.. aku dapat anak sedara lagi.. Muhamad Aqil Ayyad bin Mohd Zali.. hehehe dapat ciom baby.. adik aku bersalin 3 minggu lepas.. nie adik yg betul2 bawah aku 2 taon.. dia kawen 2 taon lepas dah.. baru taon nie ada rezeki dapat baby.. ermm taon nie insyaAllah aku dapat lg sorang anak sedara.. adik aku kila yg sebaya tunang aku.. perot dia dah makin membesar.. gamaknyer anak perempuan kata mak tunang aku.. kila pon cakap macam tu jugak.. kalo tanya aku.. scan jerla ekk kalo nk tau kan.. sebelom balik aping tu aku gi Nilai sebab aku balik sekali ngan kila ngan laki dia syam yg tinggal kt Nilai.. takder r aku merempit balik kota kali nie.. sekali cuti selama 3 hari nie.. aku hantar sekali tunang aku balik melaka.. hahaha masa hantar tu tk sesatla sebab tunang aku tunjuk jalan.. tp bila nk keluar masok highway balik bole plak lupa jalan.. mana la aku nk ingat baru kali kedua aku gi umah tunang aku nie.. sepanjang cuti maulidur rasul dari ari sabtu sampai ari isnin nie aku tk gi mana2 pon.. melepak dengan ipar duai jer kat umah.. gi bandar kota carik durian.. (punyalah susah nk dapat durian time sekarang nie kat kota.. ) gi pasar ngan ayah.. gi umah abg bujang.. erm.. aku memang tk suka nk kuar2 sgt kalo dah kt umah aping.. tp balik kali nie seronok la ada kawan borak.. dan yg paling mencuit hati aku anak akak fiza ngan anak abg bujang la.. si aiman anak akak fiza tu kuat makan durian.. korang tengok r kat gambar adik aku kila ngan syam.. kat tengah2 gambar tu kat bawah meja.. aiman tengah mencekik durian sorang2.. pas dia cakap dengan sebutir haram aku tk paham.. rupanya suh cik syam dia kopekkan durian.. haa dia melantak sorang2.. yg si ilya anak abg bujang lg r..sebelom balik siap bg senarai nama-nama baby lelaki + perempuan utk acik kila dia.. sekolah baru darjah 3.. bdak2 sekarang nie memang makin bijak2 la... abis cuti balik shah alam pas zohor ari isnin.. punyala lebat ujan disepanjang jalan .. kitorang singgah melaka amek tunang aku.. dari johor ke melaka ujan sajer.. rupanya shah alam pon ujan jugak aritu.. haaa masa amek tunang aku tu kitorang dah tak sesat dah.. tp sampai dah nk maghrib.. nk tknk kena gerak jugak sebab dikhuatiri aku ngan tunang aku sampai shah alam tengah malam pulak.. jalan tklah jem tp trafik agak perlahan jugak.. penyudahnyer sampai nilai kol 9 lebih.. aku ngan nadiah sampai shah alam dalam kol 11 lebih.. aku tk sabo nk tunggu bulan 6 pulak.. nk tengok baby kila pulak.. dijangka dia beranak bulan 6 nie.. hehehehehe.. dah dorang dah adik aku dapat baby.. aku???? hehehehe bila agaknyer tu sayang? green light dari mak bah sayang tak idop lg.. tgh lampu kuning skang nie... InsyaAllah kalo ada jodoh selamat semuanya seperti yang dirancangkan.. priority utama aku skang nie.. pulun kejer habis-habisan!..


0 comments:

Pengikut