k E p A N t A i c H e R a t I N g


Da lame aku tak tulis blog ni.ad masalah sket ngn laptop ni tapi skang da ok.server plak asik down je.bila nk up tak tahu la.huhu..skang ni da ade broadband yg dihadiahkan oleh tunang aku tak payah lagi nk harapkan internet kat kelas.sbnrnye aku baru je balik dari bercuti dengan family kat cherating pahang.mulanya pergi ke mersing tgk sepupu belah mak aku kawen.tido hotel kat sana.memandangkan tgh bercuti terus family aku amek keputusan nk pergi ke cherating.sebelum ni penah dgr je org bercerita pasal pantai cherating ni.dgr kata pantainya cantik.rase teringin jugak nk pergi ke sana.kami bertolak ke cherating da lewat jugak dalam pukul 3 atau 4 cmtu la.perjalanan nk ke sana mengambil masa lebih kurang 3 hingga 4 jam.sampai je sana da mlm.chalet tak booking lagi.so terpaksala kami pergi setiap chalet dan hotel yg ada untuk check in.malangnye penuh aje daripada pukul 8 sampaila pukul 10 masih jugak tak dapat.bayangkan betapa penatnye kami mase tu.bapak aku lagi la penat memandu.sampai ke chukai baru la ada hotel kosong.chukai tu da masok ke negeri terengganu da.sempadan la kirenye.tapi da tak jauh nk ke cherating.cume 5 minit je.hotel yang kami pegi tu tak cantik langsung.harga tak berpatutan dengan biliknye.memandangkan da penat gile hari pon semakin malam kami wat keputusan stay jugak kat hotel tu.sok pagi2 kami bersiap2 pergi ke pantai cherating.sampai je sane aku tgk pantainye bole tahanla cntek.pantainye landai dan mase tu air surut.rase tak puas lagi kat situ kami amik keputusan stay kat hotel lain yg dekat ngn pantai.kami menginap kat cherating bay resort.soknye kami pegi lg ke pantai.dpt tgk pantai lagi.disbbkan mase tu ujan renyai2 kami pegi sekejap je.tapi sempat jugak aku amek gmbr dan video kat sane.aku rase puas sbb dapat tgk sndiri dgn mata aku pantai cherating yg selalu disebut2 org wlpn aku tak mandi laut.hehe..

0 comments:

Pengikut