R e Z e K i Y g B e R K a T ..


Ya Allah Ya Tuhanku.. semoga apa yg aku kerjakan dan yang aku usahakan ini mendapat keredhaanmu ya Allah.. dan aku bersyukur padamu tuhan kerana menghadirkan beberapa insan yang menyokong aku dalam aku meneruskan usaha ini.. memang benar kata-kata seseorang tu.. kalau nk dapat rezeki yang halal, penatlah baru berkat.. dah lama aku tk rasa penat camni.. rasa macam lepas training masa dalam navy dulu plak.. rasa sgt letihnya.. kejer yg semakin berlambak.. g kuala langat aritu pun mungkin sebab tetiba jer.. ni dah nk kena g kuantan plak.. tp aku seronok dengan kerja camni.. nasib baiklah awek aku memahami.. walopon banyak kali jugak rungutan dan kerisauan yg dilemparkan pada aku.. tp dia jugaklah yg banyak bg sokongan moral kat aku selama nie.. memang benarlah.. setiap rezeki yg kita dapat dari Allah dengan hasil titik peluh sendiri amat berbaloi rasanya.. keberkatan tu yg penting.. halal.. kalau sumber rezeki pon ntah dari mana2 al jawabnyer diri kita pon jadik tk betol.. tu yg zaman sekarang nie ramai anak remaja hatta yg dewasa pon perangai cam cipan.. melawan ckp mak bapak.. tanggang pon dah bermacam versi ada ka muka bumi nie.. mana tidaknya.. apa yg jadik darah daging tak dikisahkan.. halal ke tidak sumbernyer main bedal jer.. bila lahir anak yg merupakan darah daging sendiri jadiklah anak tu anak yg kurang ajar, anak yg keras kepala. anak yg suka melawan.. last2 dah besar menyusahkan org lain.. jd perompak.. jd penjenayah jd yg bukan2.. bila aku tgk cerita tanggang tu apa yg dalam pikiran aku sebenarnya mak bapak kena tgk diri sendiri dulu.. bukan nk salahkan mak bapak.. kadang anak pak imam pon bole jd tk betol.. arhh dah melambak kes yg macam tu.. mungkin jugak tu dugaan dari tuhan.. apepon yg aku nk highlightkan kat sini biarlah sumber rezeki yg kita dapt yg nk masuk dalam mulut kita ni halal.. dari cara yg betol.. bukan dengan cara yg salah.. bukan dengan cara menipu.. mengikis.. rasuah.. menibai.. dan sewaktu dengannya...

0 comments:

Pengikut