K e K u A n T a N K i T e ...


Dah lama aku tk menjejakkan kaki ke Kuantan.. kali ni sampai jugak aku kat bandar utama negeri Pahang nie.. haha perkara pertama yg aku ingat dalam kepala bila dah sampai kuantan aku nk ajak si ajim ngan lokman makan kat benteng.. pas check-in kat hotel city view kitorang teros gi benteng.. heheh lapor beb.. erm... dah berubah nmpaknya landskap benteng nie.. makin cantik, bersih dan teratur.. dah ada jeti shah bandar la plak.. tp.. sedikit kekecewaan bila kitorang makan kat sebuah kedai makan kat situ.. dahla pelayan dia cam mencarik pasal.. pelanggan tk dihormati langsung!.. eii.. kalo aku superman dah lama aku debik2 mamat tu.. nasib r badan nie penat tk ilang lagi masa tu.. masakan kat kedai tu plak tak sedap sungguh! isk.. tak puas ati betol.. bukan tk bersyukur dengan rezeki yg ada.. tp rasa tk berbaloi!.. tkperla.. aku ada dua ari lagi kat sini.. kejer kena bereskan dulu.. ermm.. tp bila pandang hospital kuantan kat seberang jalan tu.. teringat plak pada seseorang yang amat aku kenali terlantar kat hospital tu... hampir sebulan jugak aku berulang alik ke situ.. ajal maut tuhan yg tentukan.. aku doakan semoga rohnya dicucuri rahmat hendaknya.. aperpon.. sok ada kerja yg harus dibuat.. tanggungjawab harus dilaksanakan.. maka dengan itu aku pon nk tido... Zzzzzz...

0 comments:

Pengikut