kecewa beganda ganda..
















Benci! Benci! benci! kecewa sgt2!! bengang! sakit ati! kesian kat baby aku.. Rase nk mengamok pon ade. heii sib baikla laki aku nasihatkan jgn aniaya org len nk meniaga kalo tak nak juga minggu dpn klo ade kesempatan (kalo tak besalin lagi la kan..) aku nk amek gambo gerai pasar malam yg buatkan aku kecewa, sakit ati, ahhh tak suke tak suke! Sbnrnye td aku gi pasar malam mantin ptg tadi. cm biasa setiap ari ahad malam isnin kitorang akn pegi ke situ. Jd kewajipan klo pegi mesti beli taufu fa sbb aku ngn laki aku mmg suke mkn bende tu. tmbh plak time aku ngandong ni, kata org bagos mkn taufu fa tu utk baby. dipendekkan crite taufu fa yg kitorg beli kat gerai makcik tu boleh plak basi dan masam. beli masa kol 6.30.. balik2 sampai umah teros mkn.. dala kami beli smpai 2 bekas skali. membazir jek. minggu lps aku bengang ngn gerai makcik tu jugak sbb dia jual air cendol yg santannye dah basi! sedut2 rasa masam bau tengik.. so minggu ni takla beli air kat makcik tu sbb da serik. memandangkan kat gerai lain takde jual taufu fa tu nk taknk kitorg beli jugak kat makcik tu. tak sangka plak arini terkena taufu fa dia yg dah basi + masam tu. dah basi pon nk jual jugak. nak untung je lebih. jual air plak harga rm 1.20 tapi serupa mcm tak letak gula langsung. gerai lain jual rm1 je tp sedap dan puas ati.. memang aku beli air kt kedai len la.. kalo dah cmni pelanggan nk halalkan duit yg dah dibayar pon jd tak ikhlas. ermmm.. tak sedo.. dah panjang aku membebel rupenye. huhuhu.. bengang punye pasal cmnila jadinye. okla smpai sini jek bebelan aku. klo ade mase ade tenaga ade kesempatan dan bende yg nk dibebelkan aku akan post lagi yerk..


p/s : tambah bengang bile gerai ayam goreng 3 ketol rm5 dah naikkan harga ayamnye kepada rm2 seketol.. kalo beli 3 ketol dia jual rm6 plak! huhuhu.. sibbek lebih singgit.. dan nasib bekla ayam goreng ko sedap lain dari yg lain.. so kitorang beli jugakla.. hurmmmm...


2 comments:

Rozana Mohd Zin berkata...

sabo kak sabo.. huhu.. cmtuh la org berniaga.. tau nak untung jerk.. xpk betul kan.. cian bby akak.. next time jgn beli kat citu eh kak.. bio die rugi... huhu...

MaMaWaWa berkata...

itulah.. geram jer hati nie.. rasa cam nak g balik kt gerai mkcik tu nk lepas geram.. tp sabar tu masih ada.. ari ahad kt situ jerk ada pasar mlm.. kalo ari len2 plak kadang husband penat balik kejer.. apa2 pon bengkak kt hati ni tk ilang lg sampai skang huhu..

Pengikut