Kawalan Automasi berasaskan web



selalu tanya pakcik google.. "how to send data using HTML/php code to run .exe?", selama nie asyik bermain2, mencarik2, dan memanipulasi kod2 aturcara untuk menyelesaikan masalah yg dah lama diselesaikan oleh pakar2 dan pengaturcra2 yg lain huhuhu..
last2 dapat ilham gak.. apa yg aku cuba buat adalah untuk menyediakan satu kerangka sistem automasi berasaskan web. dengan adanya kerangka ini maka dapatlah sesuatu sistem automasi tu dapat diakses dan dikawal menggunakan capaian web. kalo selama nie aku bangunkan kerangka client server yang hanya boleh diakses menggunakan program client yg dibangunkan khas, kini dengan hasil terbaru nie aku dah boleh akses kerangka sistem automasi melalui capaian intranet & internet berasaskan web, iaitu aku tk perlu bangunkan program khas untuk client. cuma perlu ada web browser sahaja sebagai client program untuk akses sesuatu kerangka sistem automasi. so lepas nie banyak lah projek2 seperti kawalan automasi peralatan mesin2 yang boleh diakses melalui web browser dapat aku bangunkan. dan dgn ini juga aku dah boleh kawal kerangka automasi nie hanya menggunakan telefon yg ada wifi connection!
sekarang nie masih diperingkat asas dan pasni aku akan upgrade supaya sistem nie llebih secure dan lebih efisyen, pada post akan datang aku akan tunjukkan bagaimana aku mengawal litar PIC melalui Handset murah aku nie hehehehe.. dengan menggunakan kerangka program yang aku buat nie. buat masa nie aku bagi contoh program asas nie dulu.. http://www.mediafire.com/?1wivwcaf0x0w3sz bolehlah sesapa nak download.. korang kena extractkn dulu file WBAS beta.zip tu dulu ke storan c:/
pastu ikut jer instruction kt fail arahan.txt dalam folder tu..
aku cuma bagi fail program jer k.. coding kalo nk cam biaser r.. email dulu kt aku jmscare@gmail.com
download lah kalo nk try.. jgn risou nie bukan virus...

0 comments:

Pengikut