Simulasi kawalan berkomputer (GUI)


wokey.. ini adalah satu contoh program yg aku bangunkan sbg GUI untuk simulate pergerakan model hardware.. aku bangunkan menggunakan visual basic 6.0 jer.. tanpa penambahan component ocx khas atau tertentu.. cuma guna logic coding.. lebih kurang fuzzy logic punya konsepla.. kalo korang nak try run program nie korang bolehlah download kt sini.. klik kt sini.. jangan risou.. nie bukan virus da.. ermm aku buat coding nie sebagai platform asas sebelom aku upgrade coding nie ke basic scada concept, yg mana aku akan jadikan simulasi kt atas nie untuk kawal hardware secara realtime (mesti ada yg tak paham nie.. maksud aku, boleh kawal mesin atau perhiperal melalui komputer.. biasanya aku gunakan rs232 utk rx dan tx data dari komputer ke microcontroller, barulah microcontroller akan akses mesin atau perhiperal.. nanti aku uploadkan videonya kemudian.. so sesapa yg berminat untuk berkongsi idea atau pandangan berkaitan pengaturcaraan OOP, data communication (winsock,mscomm) & microcontroller bolehlah email aku kt jmscare@gmail.com

0 comments:

Pengikut