s E m A n G A t 2 0 1 1 . .



Tak beberapa jam lagi akan masok tahun baru 2011. Cam biasa setiap tahun baru mesti ade azam dan semangat baru yg nk dicapai. Bg aku tahun ni berbeza sbb aku da pon bekeluarga da jadi isteri dan bakal menjadi ibu. Jadi semangat tu da berubah lbh kepada semangat nk pertingkatkan keluarga aku sendiri. Berbanding tahun sebelum2 ni aku cume nk tingkatkan idup aku jek sbb masih idup sorg. Bila baby dlm perot aku ni begerak2 dan semakin menendang kuat, secara tak langsung dia mengingatkan aku spy bersedia utk smbut kelahiran dia. 'Bersedia' kat sini dr mcm2 segi. dan yg paling penting dari bersedia dari segi mental dan fizikal untuk menjadi seorang ibu pula. So, azam pertama aku utk tahun 2011 aku nk carik kje tetap nk bantu suami aku. Aku tak bole nk harapkan laki aku sorg jek yg carik rezeki. aku nak bantu dia untk mencari rezeki supaya lebih banyak yg dapat kami cari lebih banyak yg dapat kami simpan untuk masa depan kami. So..ada beberapa kerja tetap yg aku da mohon. Kalo ade rezki insyaAllah aku akan dipanggil. Azam ke2, aku nk jadi ibu dan isteri yg mithali. Aku nk jadi yg terbaik utk kuarga aku. Kalo sebelom ni aku degil sikit ckp laki aku, tahun ni aku nk jadi isteri yg patuh dan menajamkan skill2 memasak. Kalo bole nk belajo buat kek, biskut dan sebagainye. Tu takde mslh, mak bole bantu sbb mak pakar dlm wat2 kek dan biskut. InsyaAllah raya tahun 2011 ni bolela mak abah & mak ayah rasa kuih raya buatan aku sendiri. InsyaAllah.. heheheee.. Azam yg ke3 plak aku nk tambahkan pahala buat diri aku sendiri. Lebih dekatkan diri dgn Allah. Bila kita dekat dgn Allah, Allah akan syg kita, org2 yg kita syg pon akan syg pada kita jugak. Betul tak? Azam yg terakhir adalah utk mengembalikan kecantikan dan keanggunan serta alignment bdn aku yg da mengembang ni setelah melahirkan anak nanti. Tu sume utk suami tercinta.. Manalah tahu kot2 2012 bole dpt baby lagi! kan? kan?

0 comments:

Pengikut