antara aku dan dia..

kusangkakan.. yg aku takkan memasak lagi lepas bini aku dah tk mabuk2.. kire aku rasa legala.. tp rupernyer.. aku silap.. sbb tk semena2 aku jadi minat nak memasak.. lebih2 lagi bila bini aku ngajar sampai malam.. minggu nie dah 3 hari turut2 aku memasak untuk kami.. abis waktu kejer aku terus beli laok.. pum pam pum pam.. siap masak sebelum maghrib.. ohhh best plak aku raser.. kol 8.30 baru amek bini aku balik kejer then makan sama2. arinie aku masak ketam masak lemak cili api, sayur kacang goreng pedas dan kerang rebus.. hmm sapa kata kalo laki yg masak utk bini tk patot.. bagi aku sama2 patotla.. maksud aku tk salah sekali sekala kita sebagai kaum suami memasak untuk isteri kita.. kita kerja dia pon kerja.. sama2 penat jadi tk salah saling bantu membantu.. cuma apa yg aku rasa skang nie aku dah jatuh cinta plak dengan dapur nie.. hahaha.. mm kwn2 ada jugak yg tanya.. tk makan luar ker? hmm kalo asik makan luar jer larilah bajet.. lgpon muakla kan asik makan luar jer.. membazir pon yer.. hidup biarlah sederhana.. berjimat lagi ada baiknya.. keter nk kena bayar.. umah nak kena bayar.. ofis nk kena bayar.. bil api bil air lg.. ehh jauh plak aku melalut.. apa2 hal pon rugi plak aku rasernyer.. rugi sebab lambat merasai kemanisan berumahtangga.. susah senang hadapi bersama2.. perperhal pon rumahtangga kami nie baru jer 7 bulan usianya.. masih banyak lagi cabaran yg tak diduga yg akan dihadapi bersama.. dan bini aku arinie genap usia kandungannya masuk 5 bulan atau 20 minggu.. tk sabar aku.. tadi tertengok plak gambar biskut member sekolah aku dulu buatkan untuk anak dia.. dia tepek gambor tu kt facebook dia.. waaa tetiba jer ada satu perasaan dalam hati aku nie nak buat biskut tu then berangan2 dapat buatkan utk anak aku nanti kan.. hahahaha.. tetibe jerk.. aku pon heran dgn aku nie....

p/s : aku rasa tajok post nie tkda kaitan kot dengan apa yg aku tulis.. :P

0 comments:

Pengikut