aKu Lg hEnSeN dAri MeReKa...



salam buat semua.. bermacam topik aku nk post kt blog nie skang tapi disebabkn oleh sedikit kesibukan telah merencatkn keinginanku utk menaip.. antara isu yg bermain2 dlm kotak pikiranku adalah berkenaan dgn gejala sosial remaja muda mudi yg semakin bangang sejak akhir2 nie.. tp aku nk cerita dulula pasal hujung minggu lepas yg agak memenatkn. Alhamdulillah.. sibuk dgn kerja dan perkara berfaedah.. jumaat lepas sedikit kelam kabut sebab kena kejar dua perkara dalam 1 masa.. mana tidaknya arie jumaat tu kena prepare nk join karnival inovasi Malaysia 2010 zon tengah kt MITC Melaka, ari jumaat tu jugak kena setup lab robotic kt NSSDC sbb ada lawatan dari jabatan kerajaan tooot.. heheh.. maka lintang pukang jugaklah aku aritu.. tepat jam 6 ptg terus balik melaka umah mertua sbb besoknyer pg2 pukul 8 dah nak kena ader plak kt MITC. Alhamdulillah.. satu peluang yang baik utk diri aku dan company aku utk mendapatkan dan meluaskan network dlm bisnes selama 2 hari kt karnival inovasi nie.. ia jugak menjadi 1 platform untuk aku memperkasakan lagi skill komunikasi semasa berhadapan dgn bakal customer. aku bawak 2 produk kt karnival inovasi nie. PIC TRainer keluaran ECSB dan satu lagi produk aku sendiri (tp guna komponen keluaran ECSB gak) iaitu BMRT 2010. syukurlah dalam masa dua hari ada simptom2 positif (ehh cam penyakit plak guna perkataan nie) untuk meluaskan lagi peluang perniagaan dengan organisasi dan syarikat lain. jenuh dan penat juga melayan kerenah org ramai nie. penerangan demi penerangan, sampai air liur kering jadiknya tp itulah hakikat dan cabaran yg menjadi sebahagian pengalaman bagi aku sebagai 1 usaha untuk terus berjaya. pagi2 isnin kol 6.30 pg plak dah bertolak balik ke Mantin untuk meneruskan misi kt nssdc plak.. yg kesiannya mak buyong la terpaksa ngikot aku balik mantin jugak hahahaha.. tp aku percaya dia seronok sebab dapat balik melaka minggu nie.. maka dapatlah dia menyantap apa saja makanan kegemarannya masakan mak mertua aku.. bila dah sampai nssdc tetiba jer dpt tau lawatan dibatalkan dan diganti pada minggu depan.. perghhh senoneng jap sebab raser cam tk berbaloi plak kelam kelibut mengejar masa nk balik semula ke Mantin tp tetiba cancel.. tk kesahlah.. at least aku boleh gak buat claim kelas bulan 9 aritu.. hoho lama giler baru nk wat claim.. dua bulan aku buat bodo jer dgn claim tu.. sampai si farah accountant ECSB ckp kat aku.. "nasib bek ko tk claim taon depan" wakakakaka.. so dengan riang rianya lepas dah setel bini aku pon dengan selambanya memohon half day utk aritu kt bos dia sbb dah tk sabar2 nak balik melaka balik.. dan aku plak dah tk sabor2 nk potong rambut aku yg makin panjang.. aku nie tk boleh rambut panjang sket mula la nek rimas.. peningla.. tp bila rambut aku pendek rasa cam muda jer.. wakakakaka.. tambah2 plak kalo aku trim misai then buang janggot.. macam budak sekolah beb! kalo ngaku bujang pon mesti awek2 percaya wakakakaka.. (nanti bini aku baca nie mesti dia terjerit2.. "ooohhh abg ader hati ehh nk ngaku bujang nk ngorat awek.. pot pet pot pet.. wakakaka) melalot plak dah cerita aku nie. yerla nak balik rumah mak abah dia memanglah exited.. sanggop minta half day.. dahlah jumaat nie dia minta cuti pastu minta half day lagi.. sabor jerla.. kalo aku jadik bos dia kompom aku bekukan cuti dia.. hohoho. maka berhari raya hajilah kami kt melaka taon nie.. haa cerita pasal beraya kt melaka taon nie agak spesial bagi aku sbb aku jumpa kawan lama aku si megoo (Mahzerul mahmud) masa kt UTM Skudai dulu.. ruper2nyer dia pon jadik menantu org kg. Padang temu. dahla 1 kg. dia kawen dgn sedara bini aku plak.. lor.. kami dah jadik sedaralah kirenyer.. aku jumpa kwn aku nie kt masjid kg padang temu laa.. masa solat raya pg tadi. dah ada 2 org anak dah kwn aku nie.. aku? heheheh coming soon & in the making!. insyaAllah bulan 5 taon depan bergelar walid lah aku. then petang tadi aku bawak bini aku ngan adik ipar aku g jalan2 kt kg portugis melaka.. ala dekat jer ngan umah mertua aku.. bini akulah beria2 nk tunjukkan aku rupa org portugis.. huhuhu.. aku tgk cam melayu ader.. cam jawa ader.. kesimpulannya.. aku lgi hensem dari mereka wakakaka tk kait pon.. dan disebabkan ader permintaan dari kwn2 kami yg nk tengok gambar terkini mak buyong (mungkin dorang nk tengok rupa mak buyong yg dah nak masuk 4 bulan kandungannya pada jumaat nie kot ekekeke) so aku pon paparkanlah gambar pose istimewa kami nie buat tatapan mereka.. sempat gakla tadi dating jap kt tepi pantai kg portugis tu.. oklah cukuplah setakat nier jer.. aku nk sambung kerja mencari kod sumber database ngan SQL yg memeningkan aku nie.. nk buat sesuatu sistem base on network nie memng lah aku fail sket.. maklumlah dah lama aku tinggal php, asp, my sql nie sumer.. asik2 ngadap robot ngan pic jer.. ilmu yg lain dah berkarat.. DAN aku nk ucapkan selamat hari raya Aidiladha kepada semua pengunjung blog kami nie.. rajin2lah klik iklan google kt blog nie ehh.. lagi sket jer aku nk dpt cek dari google nie.. sket jer lg heheheheh.
p/s : mamat dalam gambar kt karnival tu bukan produk aku.. keh keh keh..

0 comments:

Pengikut