b A L a S A n u N t U K M u . .

Terima kasih abg sbb bg syg lagu tu. Lagu permata utk suami takde. Jadi syg tak dpt nk bg lagu ape2 pd abg. klo ade pon syg nyanyikan sendiri utk abg. Live lagi. Heheee.. tak pon utk membalas lagu tu syg masakkan abg laok2 yg spesel setiap ari. Heee... spesel ke? mestila speselkan klo tak spesel takdela abg tmbh nasik 2 3 kali. Lg1 mlm td lps abg mkn smbl minang petai yg syg masak tu abg ckp 'selain dari arwah mak, sygla org yg tau selera abg..' hihihik.. seronok dpt pujian! da dpat pujian dpt pelokan dan cioman plak tu. kehkeh.. nasib bibir aku tak pijau.. ngeee.. (sape phm bagos! sape tak paham nasib korgla..) mula2 aku takot nk mkn smbal yg aku buat tu sbb guna cili padi merah segenggam. ala cili padi yg dlm iklan downy ke hape tu. yg 'eiii..satu ni dah boleh buat telinga kita berasap! kecil2 cili padi.. hehehe.. mcm downy pekat blah blah blah (korg smbg sendirila ye). ni kan plak klo segenggam. mau kene buasir klo sape yg tak tahan. tapi cmne laki aku kata sedap. lps tgk dia mkn tu barula aku rase sket. errmmm.. sedap! takla pedas sgt sbb aku da letak gula kot. huhuu.. sebenarnye aku dpt inspirasi nk masak smbl petai minang ni dari restoran kat pkns shah alam. ala yg kat kedai mkn kat ngn parking luar tu. senang kata kat lorong kedai bata yg nk ke tempat parking bawah. dulu mase kat shah alam klo kitorg free kitorg mkn kat sana. sodap! tapi klo korg tak mkn petai takdela rase teliur cm aku skang ni. sejak kawen ni ari2 aku amek mase stengah jam nk memikirkan nk masak ape. tgk resepi kat tenet selalu da. pastu klo ruby online mesti dok mintak idea nk msk ape sbb ruby pandai msk. tak mcm aku ni yg baru2 nk pandai. kehkehkeh.. okla nnti aku update post lagi k. skang ni nk gi mkn sbbnye dari ari isnin smpai semalam aku posa. rindu nk mkn mskn makteh. heheheheee.. babai.

0 comments:

Pengikut