R a H s I A d I s E b A L i K R E s E p I

Bila kita sygkan seseorg tu kita mesti nk wat yg terbaik utk dia kan?aku pon cmtu gk..bila dia gembira kita pon turut gembira..senangnye ati bila dpt wat sesuatu yg terbaikutk si dia ataupon dpt gembirakan hati si dia. sebenarnye aku ade 1 cerita gembira yg nk dikongsikn dgn korg sume especially mak aku. hahaha.. bkn ape sbnrnye cite ni pasal masak. sbbnye bila pk kan psl msk mesti mak yg jadik rujukan.hehehe..smpaikan nk wat smbal kicap pon aku kene tepon mak.selalunya klo ade waktu free aku akan msk kt uma.cm biasala aku akn msk utk 2 org iaitu tak lain dan tak bukan da tentula tunang aku dan diri aku sendiri.untung jadi org laki ni kan.tak pyh pk psl masak.(kecuali chef wan..hahaha) yg dorg tau mkn je..lps mkn isap rokok tgk tv bace surat khabar..wat keje uma sume org pompuan yg buat.(bak kata adik bongsu aku bila disuruh basoh pggan yg dia mkn sendiri)hampeh bukan? kita org pompuan ni smpat bace surat khabar time bentang surat khabar utk jadikan alas nk kopek bwg tak pon gunting cili kering! tu pon surat khabar ntah zaman bile..betul tak? okla berbalik pada cite yg aku nk ceritakan tu sbnrnyetadi aku msk laok udang msk hentam(bukan nama sebenar).aku tak tau ape nmenye mskn tu sbb aku msk mmg men hentam je.tup tup nsib jadik..kalo tak jadik bazirla udang galah yg tunang aku pancing susah2 semalam. wahahahaha..da msk tu aku tapawkn utk tunang aku.pas dia amek mknn tu aku pon masok uma gi mkn sbb da lapo.da nk abes mkn tu tetibe tepon aku bunyi.tunang aku yg tepon.dlm ati aku 'npe abg tepon ni?aku masak tak kene dgn slera dia ke?ke tak sedap'.angkat2 je tepon aku dgr sore tunang akuckp 'saaaaaaaaaaayang sgt2 kat syg..' dlm ati aku kenapa pulak ni? aku tny npe plak tetibe ckp cmtu? hahahaha..korg mesti dpt teka pny kan nape? tunang aku ckp aku msk sedap.nasik tak cukup(padahal aku bg da byk da).tatkala tu aku rasesenyum aku smpai ke telinga..wahahahahaha..tunang aku siap tny resepi..siap tny lg 'betol ke syg takde amek resepi ni kt mane2?'wahahaha..da kate hentam cmne nk tgk resepi..smpaikan name masakan aku pon aku tak tau ape..hahahaha..dasat kn?pastu tunang aku ckp 'syg kene letak name masakan syg tu..' hahahaha..ape nk bg name pon aku tak tahu..kalo aku letak namamasakan aku tu 'udang masak kasih syg' bole tak?hehehehe..sape yg mkn mesti akn rase kasih pd org yg msk tu..hahaha..ape2 pon sbnrnye kite kene bace selawat ngn bace bismillah mase masak tu. barula mskn jd sedap..tu pon tunang aku jugak yg ajar.tapi dia sendiri tak prsn..huhuhu..so pada sesape yg ingin dapatkan resepi udang masak kasih syg tu bole la hubungi nombor yg tertera seperti di kaca pc anda iaitu 015-3399444 tekan2 tak dapat..harap maklum..

0 comments:

Pengikut